Vzduchový filtr (Benelli), SPRINT FILTER

Vzduchový filtr (Benelli), SPRINT FILTER
2 422 Kč 2 001,7 Kč bez DPH
Skladem externí sklad
Osobně v JaroměřipozítříPřepravní společností:středa 5.6
VýrobceSPRINT FILTERKód0161693
Vzduchový filtr do airboxu, alternativa molitanového či papírového OEM filtru. - tkanina filtru je vyrobena ze speciálního polyesteru P08 který je vetkaný do pevné konstrukce filtru - Sprint Filter je nejstarší společnost na světě která vyrábí vzduchové filtry, s tradicí již od roku 1952 - 20 světových titulů z motosportu za posledních 6 let Klíčové vlastnosti: 1) použití inovativních mateirálů: narozdíl od bavlny jejíž vlákna se snadno lámou nebo molitanu který je pod tlakem nekonzistentní používá polyester díky kterému je proud vzduchu konzistentní a kalibrovaný 2) výkon: filtr s polyesterem P08 poskytuje nejvyšší výkon na každé motorce. Každý filtr je po vývoji dán na motorku a změřen na motorové brzdě (vždy dosáhne lepších výsledků než např. KN právě díky materiálu P08 jehož povrch zajišťuje stálý přísun správného množství vzduchu do sání) 3) zkušenosti ze závodů: P08 se narodil na závodech. Světové šampionáty jako MotoGP, Moto3, třídy Superbike, Supersport a Superstock využívají vzduchové filtry z P08 4) jeden filtr: materiál P08 se liší od ostatních. Na světě není filtru vyrobeného podobnou technologií. Membrána filtru se skládá z tkaniny polyesterových vláken o průměru 5 mikrometrů (5 tisícin milimetru), filtrační povrch je tak dvojnásobný v porovnání s jakýmkoliv konkurenčním filtrem 5) žádná údržba: vzduchový filtr Sprint Filter skutečně nepotřebuje žádnou údržbu, mytí nebo impregnaci olejem. Čistí se pouze proudem vzduchu. 6) neomezená životnost filtru: pokud je Sprint filtr udržován správně, vydrží celou životnost motorky 7) spotřeba paliva: unikátní povrch materiálu P08 zaručuje stálost proudu vzduchu a v každém čase i jeho správné množství proudící do sání, v kombinaci s palivem tak je zaručen vždy optimální bohatost směsi 8) výzkum a vývoj: Sprint Filter tráví mnoho času výzkumem nejvhodnějších materiálů pro výrobu vzduchových filtrů, jedno zdali z karbonu nebo polyuretanu. Filtry jsou vyvíjeny s ohledem na to aby vždy zajišťovaly nejvhodnější poměr vzduchu vůči palivu - ne příliš málo, nepříliš mnoho, jednoduše to vhodné množství. 9) pouze ty nejlepší suroviny: polyuretan P08 který filtry používají jako podkladový materiál je nessrovnatelný s jinými filtry a představuje mimořádné mechanické schopnosti. Při mikroskopickém porovnání klasického bavlněného filtru s polyesterem P08 vychází že bavlněná vlákna s postupem času přestávají tvořit homogenní strukturu, deformují se a třepí. 10) zkušenosti a vášeň: Sprint Filter produkuje speciální vzduchové filtry již více jak 60 let. Do každého nového typu jsou tak vloženy více jak šedesátileté zkušenosti s filtrací a vývojem obecně. Každý z těchto filtrů má tak něco co ostatní neumí: vášeň 11) nejlepší filtrace: častá impregnace olejem u ostatních filtrů může vázat nečistoty a snižovat tak propustnost vzduchu. V porovnání s bavlněnými filtry Sprint filtry dosahují o 25% vyššího průtoku vzduchu. Důležité mílníky společnosti: 1958: vyrobila jako vůbec první na světě plastový airbox pro automobily 2011: začátek masivního prosazování v motosportu, nyní přes 80% motocyklů nejznámějších týmů ve světových soutěžích využívají vzuchové filtry Sprint Filter 2012: výhradní dodavatel vzduchových filtrů pro tým MV Agusta Corse pro modely F3, B3, Rivale, Dragster 2012: technická spolupráce s Castrol Honda WTCC (tým Jas Motorsport) 2013: spolupráce s Ducati Corse na pozici technický partner SBK Factory Teamu 2014: vyvíjí (a jako jediný OEM dodavatel i dodává) vzduchový filtr pro Ducati Motor Holding do modelu Ducati 1199 Superleggera 2014: stává se oficiálním technickým partnerem KTM v závodech Moto3. Každá KTM třídy Moto3 tak jezdí se Sprint filtrem 2014: spolupráce s Ducati Corse v MotoGP 2015: výhradní dodavatel vzduchových filtrů do Moto GP a Superbike pro Aprilia Racing 2016: OEM dodavatel vzduchových filtrů pro vybrané modely Ducati 2019: OEM dodavatel vzduchových filtrů pro vybrané modely MV Agusta
VýrobceSPRINT FILTER

KUPUJETE SVOJI PRVNÍ PŘILBU A NEVÍTE JAKOU?

Základní a většinou i první nutnou výbavou pro řidiče motocyklu/skůtru (čtyřkolky, tříkolky, sněžného skútru atd..) je ochranná přilba (dále jen helma). Říkáte si: „To je jednoduché, prostě si ji dám na hlavu, zaplatím a jedu.“ Bohužel to zase tak jednoduché není. Mnoho z nás, už tady na začátku, udělá velkou chybu a pořídí si nevhodný typ případně velikost helmy.

 

STRUČNÉ ROZDĚLENÍ NEJČASTĚJI POUŽÍVANÝCH PŘILEB PODLE DRUHU MOTOREK

Skútr - otevřená/výklopná přilba s plexi nebo pouze štítkem (se sluneční clonou nebo bez).

Závodní motorky (okruhové ježdění) – uzavřené integrální přilby bez sluneční clony se zapínáním na DD kroužky, V případě supermoto mx/enduro přilby.

Silniční motorka - uzavřené integrální/výklopné/překlopné přilby (se sluneční clonou nebo bez).

Cestovní motorka - uzavřené integrální/výklopné/překlopné/uzavřené mx přilby s plexi a kšiltem (se sluneční clonou nebo bez).

Chopper, cruiser - otevřená přilba s plexi nebo pouze štítkem (se sluneční clonou nebo bez).

Motocross, enduro, supermoto, ATV (čtyřkolky) - uzavřené mx přilby bez plexi s kšiltem, je třeba zároveň dokoupit MX brýle.

TIP! Do přilby bez plexi je vždy dobré zvážit nákup kvalitních brýlí.

 

HOMOLOGACE

Homologace je to, co musí mít každá helma, která je používána na veřejných komunikacích, ale i na závodních tratích. Homologace vám zaručí, že helma splňuje základní požadavky na ochranu vašeho zdraví. U nás platí evropská homologace ECE, aktuálně ECE22-05, nově od roku 2024 ECE22-06. Takto jsou označeny všechny helmy, které jsou testovány a schváleny pro provoz na pozemních komunikacích. Toto označení musíte na přilbě najít. Většinou na vnější straně zátylku helmy spolu s velikostí a váhou a VŽDY je na štítku přišitém na upínacím popruhu. POZOR! Písmeno a číslice v kruhu neznačí číslo homologace, jak se mnozí domnívají, je to označení země, ve které byla helma homologována (např. E4 = Holandsko). V České republice není zkušebna pro testování motocyklových helem a tak přebíráme veškeré homologace z ostatních evropských zemí. Na štítku naleznete číselné označení homologačního protokolu, které začíná v případě ECE22-05 číslicemi 05. Spolu s těmito číslicemi je v označení i písmeno J, nebo P. Tato písmena označují typ helmy: J = JET (otevřená helma), P = PROTECT (uzavřená „integrální“ helma). Helma bez homologace může být i životu nebezpečná a proto vždy vyžadujte u helmy platnou evropskou homologaci!

 

VELIKOST HELMY

je nejdůležitější parametr při výběru. I ta nejkvalitnější a drahá helma vám při jízdě ,,nafackuje", bude-li velká. A věřte, že zase malá helma Vás bude po chvilce nepříjemně tlačit, případně Vás bude bolet hlava. První orientací při volbě velikosti je obvod hlavy. Ten si nejlépe změříte krejčovským metrem. Měřte obvod přes čelo nad obočím, těšně nad ušima. V podstatě všichni výrobci se shodují na následujících rozměrech velikostí(viz tabulka níše). Bohužel v praxi je to tak, že každý výrobce má jiné skořepiny a také jiné vnitřní polstry a od každého výrobce, dokonce někdy i od každého modelu, sedí každá přilba jinak, někdy je rozdíl i o jednu velikost, proto doporučujeme vždy osobně vyzkoušet !

 

ZKOUŠENÍ HELMY

Vybranou helmu nasadíme na hlavu, je dobré, když helma klade mírný odpor (je užší). Takto tvarovaná vnější skořepina bude dobře držet při případném pádu a při vyšších rychlostech na hlavě bude klidnější. Po usazení helmy na hlavu musíte mít pocit, že Vás přilba plně obepíná (obvod hlavy, tváře) asi jako pletená čepice. Ideálně by měla být nová přilba na první pocit spíše menší a při skousnutí se lehce kousnete do tváří. V žádném případě však nesmí bodově tlačit nebo být cítit bolest v oblasti spánků, nebo nesmíte cítit na čele tlak hrany průzoru helmy. V takovém případě je přilba malá. Pokud však máte pocit, že je přilba pohodlná a tlak cítíte pouze shora je tato velikost také nevyhovující, helma je vám velká. Mějte na paměti, že každá nová helma je z výroby pravidelná a Vaše hlava má každá trošku jiný tvar. Po velmi krátké době používání se interiér helmy přizpůsobí tvaru Vaší hlavy, „vymáčkne se“, přilba pak bude volněji a pohodlněji sedět. A proto kupujte helmu spíše těsnější! Pokud se Vám nová helma dobře nasazuje a je velmi pohodlná, bude s největší pravděpodobností za jízdy hlučná a nestabilní. Dobrou pomůckou při zkoušení nové helmy je lehce uchopit helmu za podbradek (u otevřené přilby za lícní části) a zahýbat hlavou nahoru- dolů a do stran. Pokud následuje helma hlavu ve směru pohybu bez vůle, velikost je správná. U otevřených přileb postačí energicky pokývat a zavrtět hlavou. Nebojte se ponechat si helmu několik minut na hlavě, jenom tak zjistíte, zda v ní vydržíte i při delší jízdě.

ŽIVOTNOST HELMY

Je mnohdy diskutované téma, ale až na výjimky je možno tvrdit, že termoplastovou, abs, polymer helmu je dobré měnit každé 3 roky. Přilby z materiálu jako Carbon, Lexan, Fieberglass nestárnou tak rychle jako plasty a je dobré je měnit cca po 5ti letech. A to za předpokladu, že ji užíváte sami. Nikdy helmu nepůjčujte, interiér je vytvarován na vaši hlavu. Jiná hlava tvaruje výplň jinak, tudíž zvětšuje volný prostor a zkracuje tím životnost. Po pádu helmu vždy vyměňte!! I když na povrchu skeletu přilby je vidět jen drobné škrábance, vnitřní výplň je v místě úderu již deformována a neplní svou ochrannou funkci.

PopisJak správně vybrat přilbu
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Podrobné nastaveníPovolit vše