NOLAN přilba N100-5 Plus Illuvium N-Com Flat Lava Grey 59 vel: S

NOLAN přilba N100-5 Plus Illuvium N-Com Flat Lava Grey 59 vel: S
-28 %
Ihned k odběru
Doprava zdarma
Běžná cena s DPH 13 520 Kč 9 800 Kč 8 099,2 Kč bez DPH
Skladem na prodejně 1 ks
Osobně v JaroměřiihnedPřepravní společností:zítra
VýrobceNOLANKód0202174

N100-5 Plus je oblíbená verze výklopné helmy od značky Nolan (od 1972, Itálie). Technologická propracovanost a inovace je doprovázena sportovně elegantním vzhledem. Helma má dvojí P/J homologaci, takže v silničním provozu ji můžete použít buď s otevřeným bradovým chráničem (konfigurace J) nebo s uzavřeným (konfigurace P). Skvěle vyvážená a plná výbavy v maximálním komfortu pro dlouhé cestování. Homologace je pro značku NOLAN pouze odrazovou metou v bezpečnosti svých helem, proto helmy NOLAN, X-LITE a Grex několikanásobně převyšují homologační minima udané normou ECE 22.05/06

LEXAN
původně od společnosti General Electric, který svým tvarem a tloušťkou zajišťuje vynikající výkonnost oproti jiným plastům, zvláště pokud jde o vysokou odolnost proti nárazům: při testech nárazu tento výrobek vykazoval hodnoty 900/1000 J/m3 na místo obvyklých 550/600 J/m, kterých dosahuje materiál ABS. Navíc LEXAN se vyznačuje i vynikající tepelnou odolností, která se pohybuje od -30°C do 120°C, což zajistí dokonalou trvanlivost v jakémkoli počasí a teplotě.

EPS – 6 velikostí vnitřní části helmy
zpravidla nejdůležitější část pro bezpečnou a pohodlnou vlastnost helmy. Mezi nejmenší a největší velikostí je u modelu 6 velikostí vnitřní skořepiny z několika typy hustoty na jiných místech hlavy. Rozdíl hmotnosti hlavy jezdce je až 3Kg a proto musí být EPS zvolena co nejpřesněji.

Lícní část s eliptickým vyklápěním
Díky eliptickému pohybu lícní části skořepiny pro snadné vyklápění výška helmy zůstane stejná a je minimální odpor při jízdě s otevřeným stavem helmy. Aby byla výklopná helma tichá, má utěsněný mechanismus spolu s dvojitým límcem okolo krku.

 

Dual Action
Nejbezpečnější zabezpečení bradové části výklopné helmy na trhu. Snadné a bezpečné. Je umístěn ve střední části chrániče brady a umožňuje snadné otevírání jednou rukou. Mechanismu otevření Dual Action snižuje riziko náhodného otevření: otevření může být provedeno pouze při použití první uvolňovací páčky (nebo bezpečnostního zámku) a poté aktivace druhé páčky.

 

Ultraširoké hledí
Velice široké hledí vyrobené z Lexanu, které je odolné proti poškrábání, vám umožní rozšířený pohled, což mimo jiné velice zvyšuje aktivní bezpečnost.

Pinlock®
Patentovaná technologie vylepšená společností NolanGroup - hledí má silikonový okraj po celém obvodu přesně připravený podle vnějšího plexiskla až do jeho okrajů, tedy nezmenšuje zorné pole.

Sluneční clona VPS - ochrana proti slunci UV 400
je také vytvořeno z Lexanu a je odolné proti poškrábání, opět i s úpravou proti zamlžení. A hlavně - poskytuje UV ochranu až 400 nanometrů. Lze snadno sundat. Má patentovaný polohovací systém s automatickým uzavíracím mechanismem.

Lícnice
Vnitřní pěnová vycpávka lícnic je navržena tak, aby poskytovala rovnoměrný tlak a konzistentní výkon v průběhu času. Podšívka na vnitřní stranu lícnic na polystyrenové straně umožňuje přesnější instalaci lícnic. Lze ji snadno vyjmout, robustní upínací piny a praním se nezmění její vlastnosti.

Vnitřní polstrování ClimaComfort
Propracovaná vnitřní polstrování je vyrobeno z mikrovláken s dvojí hustotou. V kombinaci s horním ventilačním systémem AirBooster Technology rozptyluje vzduch do horní části hlavy jezdce.Speciální tvar polstrování, které poskytují ochranu před podfukováním v helmě a jeho nežádoucími zvukovými projevy.


LPC - Liner Positioning Control
Tento patentovaný systém umožňuje regulovat polohu a nastavení vnitřního polstrování do několika směrů, což znamená, že helma se přizpůsobí měnícím se požadavkům a tvarům hlavy, aniž by se měnila velikost.

Microlock2
Dvojitý systém zapínání pod bradou.Tento systém se skládá z termoplastické ergonomické otevírací páky a druhé hliníkové ozubené a přidržovací páky. Ozubená páka uvolňuje mikrometrický proužek, takže popruh brady může být otevřen jen s velmi širokým otáčením otvírací páky. Toto zařízení minimalizuje možnost náhodného otevření.

Technický popis:
ultraširoké hledí
skvěle vyvážená. Helma obsahuje maximální výbavu s maximálním pohodlím – žádný kompromis
jediná výklopná helma, která prošla crash testem, aniž by došlo k otevření bradové části
VPS sluneční clona nastavitelná v různých polohách a vybavená systémem automatického stahování, jednoduše vyjmatelná
horní ventilační systém AirBooster Technology • bradový chránič s eliptickou rotací pro minilální odpor vzduchu za jízdy v otevřeném stavu
nejbezpečnější otevírací mechanismus bradového chrániče Double Action
bezpečný systém Microlock2 s mikrometrickým nastavením a otevíráním na dvojitou páčku
vnitřní polstrování Clima Comfort s mikroperforovanou látkou a nastavitelným krčním límcem
materiál skořepiny: Lexan – nejodolnější polycarbonát proti prasknutí (pouze se deformuje a zpomaluje náraz) s extrémní odolností i proti změnám teploty, časové degeneraci. Maximální stálost
hmotnost: 1700 g
homologace: ECE 22.05 P/J (norma pro evropský trh na integrální i otevřenou přilbu)

BARVAFLUO, Černá, Šedá, Bílá, Žlutá, Stříbrná
VELIKOST PŘILBYvel: S
VýrobceNOLAN

X-LITE, NOLAN, GREX

Nolangroup - jedna společnost 3 značky. Karbonové modely pod značkou X-LITE, Lexanové převážně výklopné modely pod značky NOLAN a starší modely Nolanu přechází za skvelé ceny pod značku GREX.
NAVRŽENÉ, ZKONSTRUOVANÉ, VYROBENÉ V ITÁLII;
Všechny etapy výrobního cyklu Nolan, X-Lite a Grex helem jsou vyráběny v Itálii, ve společnosti, která se rozkládá na celkové ploše 31.000 m2.
Od příjmu surovin až po testování výrobků, o vše se starají zkušení lidé kteří pracují ve 3ch halách v jednom území v provincii Bergamo, zde pracují na neustálém vývoji nových technologií.
Zároveň nezapomínají na bezpečí, a své helmy testují podle nejvyšších standardů kvality kde dosahují vždy nejvyšších výsledků. Všechny helmy z Nolangroup jsou kvalitně zpracované a mají 5 let záruku na materiální a výrobní vadu.
Nolangroup je certifikovanou společností dle ISO 9001: 2008 a SG (CPSA Japonsko).

KUPUJETE SVOJI PRVNÍ PŘILBU A NEVÍTE JAKOU?

Základní a většinou i první nutnou výbavou pro řidiče motocyklu/skůtru (čtyřkolky, tříkolky, sněžného skútru atd..) je ochranná přilba (dále jen helma). Říkáte si: „To je jednoduché, prostě si ji dám na hlavu, zaplatím a jedu.“ Bohužel to zase tak jednoduché není. Mnoho z nás, už tady na začátku, udělá velkou chybu a pořídí si nevhodný typ případně velikost helmy.

 

STRUČNÉ ROZDĚLENÍ NEJČASTĚJI POUŽÍVANÝCH PŘILEB PODLE DRUHU MOTOREK

Skútr - otevřená/výklopná přilba s plexi nebo pouze štítkem (se sluneční clonou nebo bez).

Závodní motorky (okruhové ježdění) – uzavřené integrální přilby bez sluneční clony se zapínáním na DD kroužky, V případě supermoto mx/enduro přilby.

Silniční motorka - uzavřené integrální/výklopné/překlopné přilby (se sluneční clonou nebo bez).

Cestovní motorka - uzavřené integrální/výklopné/překlopné/uzavřené mx přilby s plexi a kšiltem (se sluneční clonou nebo bez).

Chopper, cruiser - otevřená přilba s plexi nebo pouze štítkem (se sluneční clonou nebo bez).

Motocross, enduro, supermoto, ATV (čtyřkolky) - uzavřené mx přilby bez plexi s kšiltem, je třeba zároveň dokoupit MX brýle.

TIP! Do přilby bez plexi je vždy dobré zvážit nákup kvalitních brýlí.

 

HOMOLOGACE

Homologace je to, co musí mít každá helma, která je používána na veřejných komunikacích, ale i na závodních tratích. Homologace vám zaručí, že helma splňuje základní požadavky na ochranu vašeho zdraví. U nás platí evropská homologace ECE, aktuálně ECE22-05, nově od roku 2024 ECE22-06. Takto jsou označeny všechny helmy, které jsou testovány a schváleny pro provoz na pozemních komunikacích. Toto označení musíte na přilbě najít. Většinou na vnější straně zátylku helmy spolu s velikostí a váhou a VŽDY je na štítku přišitém na upínacím popruhu. POZOR! Písmeno a číslice v kruhu neznačí číslo homologace, jak se mnozí domnívají, je to označení země, ve které byla helma homologována (např. E4 = Holandsko). V České republice není zkušebna pro testování motocyklových helem a tak přebíráme veškeré homologace z ostatních evropských zemí. Na štítku naleznete číselné označení homologačního protokolu, které začíná v případě ECE22-05 číslicemi 05. Spolu s těmito číslicemi je v označení i písmeno J, nebo P. Tato písmena označují typ helmy: J = JET (otevřená helma), P = PROTECT (uzavřená „integrální“ helma). Helma bez homologace může být i životu nebezpečná a proto vždy vyžadujte u helmy platnou evropskou homologaci!

 

VELIKOST HELMY

je nejdůležitější parametr při výběru. I ta nejkvalitnější a drahá helma vám při jízdě ,,nafackuje", bude-li velká. A věřte, že zase malá helma Vás bude po chvilce nepříjemně tlačit, případně Vás bude bolet hlava. První orientací při volbě velikosti je obvod hlavy. Ten si nejlépe změříte krejčovským metrem. Měřte obvod přes čelo nad obočím, těšně nad ušima. V podstatě všichni výrobci se shodují na následujících rozměrech velikostí(viz tabulka níše). Bohužel v praxi je to tak, že každý výrobce má jiné skořepiny a také jiné vnitřní polstry a od každého výrobce, dokonce někdy i od každého modelu, sedí každá přilba jinak, někdy je rozdíl i o jednu velikost, proto doporučujeme vždy osobně vyzkoušet !

 

ZKOUŠENÍ HELMY

Vybranou helmu nasadíme na hlavu, je dobré, když helma klade mírný odpor (je užší). Takto tvarovaná vnější skořepina bude dobře držet při případném pádu a při vyšších rychlostech na hlavě bude klidnější. Po usazení helmy na hlavu musíte mít pocit, že Vás přilba plně obepíná (obvod hlavy, tváře) asi jako pletená čepice. Ideálně by měla být nová přilba na první pocit spíše menší a při skousnutí se lehce kousnete do tváří. V žádném případě však nesmí bodově tlačit nebo být cítit bolest v oblasti spánků, nebo nesmíte cítit na čele tlak hrany průzoru helmy. V takovém případě je přilba malá. Pokud však máte pocit, že je přilba pohodlná a tlak cítíte pouze shora je tato velikost také nevyhovující, helma je vám velká. Mějte na paměti, že každá nová helma je z výroby pravidelná a Vaše hlava má každá trošku jiný tvar. Po velmi krátké době používání se interiér helmy přizpůsobí tvaru Vaší hlavy, „vymáčkne se“, přilba pak bude volněji a pohodlněji sedět. A proto kupujte helmu spíše těsnější! Pokud se Vám nová helma dobře nasazuje a je velmi pohodlná, bude s největší pravděpodobností za jízdy hlučná a nestabilní. Dobrou pomůckou při zkoušení nové helmy je lehce uchopit helmu za podbradek (u otevřené přilby za lícní části) a zahýbat hlavou nahoru- dolů a do stran. Pokud následuje helma hlavu ve směru pohybu bez vůle, velikost je správná. U otevřených přileb postačí energicky pokývat a zavrtět hlavou. Nebojte se ponechat si helmu několik minut na hlavě, jenom tak zjistíte, zda v ní vydržíte i při delší jízdě.

ŽIVOTNOST HELMY

Je mnohdy diskutované téma, ale až na výjimky je možno tvrdit, že termoplastovou, abs, polymer helmu je dobré měnit každé 3 roky. Přilby z materiálu jako Carbon, Lexan, Fieberglass nestárnou tak rychle jako plasty a je dobré je měnit cca po 5ti letech. A to za předpokladu, že ji užíváte sami. Nikdy helmu nepůjčujte, interiér je vytvarován na vaši hlavu. Jiná hlava tvaruje výplň jinak, tudíž zvětšuje volný prostor a zkracuje tím životnost. Po pádu helmu vždy vyměňte!! I když na povrchu skeletu přilby je vidět jen drobné škrábance, vnitřní výplň je v místě úderu již deformována a neplní svou ochrannou funkci.

PopisO značceJak správně vybrat přilbu
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Podrobné nastaveníPovolit vše