I náš základní model cestovních bot s certifikací CE pomůže skvěle ochránit vaše nohy.
Bota je vyrobena z mikrovlákna a má voděodolnou prodyšnou membránu SinAqua. Samozřejmostí je integrovaná ochrana kotníku/paty a vyztužená špička.
CHRÁNIČE
CE Certifikát: Ano
Chránič paty: Zesílení v oblasti paty
Chránič kotníku: Integrovaný
KONSTRUKCE
Hlavní vnější materiál: Kůže z mikrovlákna
Nepromokavá podšívka: Membrána SinAqua
Podšívka: Síťovina
Zapínání: Dva suché zipy
Zesílená prstová část pro řazení: TPU
Podešev: Polykarbonátová, odolná proti zkroucení
Stélka: Antibakteriální
Podrážka: RST turistická podrážka
VLASTNOSTI A VÝHODY
Špička: Vyztužená
Výrobce | RST |
RST
Anglická značka motocyklového oblečení RST má dlouholetou tradici. Několik posledních let se pyšní prvním místem v prodeji nejen v Anglii, ale i v Austrálii nebo Jihoafrické Republice.
Díky pečlivé analýze poznatků ze závodních okruhů, ohlasům a připomínkám běžných uživatelů a také díky zkušenostem s použitím v extrémních podmínkách (horko v Africe, chlad a déšť v Anglii) se RST propracovalo až na samotnou špičku mezi výrobci motocyklového oblečení.
Výroba probíhá v několika závodech, pouze z materiálů zakoupených a dodaných specializovaným oddělením RST. V maximálním množství jsou používány ty nejkvalitnější certifikované materiály evropských dodavatelů. Podíl materiálů z Asie je minimální.
U levných modelů RST jsou běžně použity nadstandardní materiály:
- svrchní materiál MAXTEX 600D a balistický nylon 1680D (používáno na neprůstřelných vestách)
- homologované chrániče Contour Plus ramen, loktů, kolen a páteře první třídy bezpečnosti
- komfortní materiál Chamud použit na límci a manžetách
- zipy MAX nebo YKK
- nepromokavá prodyšná membrána Sinaqua případně HUMAX-Z
- termovložka 3M Thinsulate
- reflexní panely a pásky Hi Vis / Scotchlite
U dražších a kožených modelů jsou využívány Hi-tech technologie:
- trojité šití švů pomocí nejpevněji vázaného nylonu a titanové jehly (pro minimální velikost díry stehu)
- použití chráničů ramen a kolen z karbonu, který má extrémně nízký koeficient tření a pomáhá přesměrovat energii od klíčních kostí a kolen v případě pádu
- podšívka Outlast vyvinuta NASA
- celá řada dalších, jež jsou "výrobním tajemstvím"
Každý den pro Vás tým odborníků v RST výrobky vyvíjí, osobně testuje a „piluje“ do posledního detailu. RST jde svou vlastní cestou a nepřipustí žádné bezhlavé kopírování jako je tomu u mnoha současných značek na trhu.
RST je tu pro Vás
KUPUJETE SVOJE PRVÍ BOTY A NEVÍTE JAKÉ?
Tak jako oblečení i motocyklová obuv spadá pod kategorie motocyklů a různě se přelévá z turistiky do sportu a ze sportu do městského stylu. Důležitá na obuvi je pevná podrážka odolávající oleji a benzínu. Pevná a odolná podrážka vám pomůže ve chvíli, kdy potřebujete ustát motocykl, a není nic horšího, než bruslení na benzínové pumpě s hladkou podrážkou. Zpevněný kotník, špička a pata je samozřejmostí stejně jako chránič holeně. Jiná je výška bot pro motokros, silniční sport/turistiku a město. Vždy je dobré při nákupu obuvi vzít sebou nejčastěji používané motocyklové kalhoty, abyste vyzkoušeli, zda délka či šířka nohavic vyhovuje botám. Je potřeba myslet na to, že sportovní kožené kalhoty vkládáte do bot a musí tedy být v botách dostatek místa i pro konec chrániče holeně. Stejně jako je tomu u motokrosových bot. U sportovně/cestovně/turistických bot a bot určených na běžné ježdění nebo do města tento problém odpadá, protože jsou buď nízké, nebo se kalhoty přetahují přes obuv. Jak vybrat velikost obuvi také není nic nového, ale je třeba si uvědomit, že bota se rozšlápne. Motocyklová obuv má zpevněnou patu i špičku a mnohdy jsou tyto části z plastu a tak bota na délku nepovolí, ale roztáhne se spíše do šířky a povolí v nártu. Velká bota bude nepohodlná při manipulaci s motocyklem na místě, bude dělat neplechu i při jízděa řazění a odvděčí se vám rozedřenými puchýři na patách. Jako u oblečení sportovní obuv je těsná, velice pevná, lehká a ventilovaná. Turistická obuv je sice těžší, ale většinou nepromokavá a pohodlnější. Takzvaná městská je hlavně stylová, ale i praktická pro jízdu a chůzi.
STRUČNÉ ROZDĚLENÍ NEJČASTĚJI POUŽÍVANÝCH BOT PODLE DRUHU MOTORKY
Silniční, sportovní - široké spektrum od velmi tvrdých supersportovních bot s chrániči a slidery až po měkké sportovně, cestovně, turistické. Hodí se spíše na závody nebo na silniční supersporty.
Sportovně, cestovně, turistické - boty pro silniční ježdění s hladkou podrážkou většinou bez sliderů, ve které se zároveň velmi dobře chodí. Možné používat i na cestovních endurech, chopperech.
Cestovní (adventure) – boty na velká cestovní endura s hrubou podrážkou a nejčastěji se zapínáním s přezkami. Většinou se používají spíše do terénu. Bežně při cestování na silnici se používají sportovně, turistické boty.
Skútr, Volný čas - používají se Sportovně, turistické v kotníkovém nízkém provedení nebo také ty které vypadají jako tenisky, ale mají zpevněné špičky a patu. Jsou vhodné na skútry nebo pro krátké přejezdy i do auta.
Motokros, Enduro, Supermoto, ATV (čtyřkolky) - tvrdé terénní ochráněné pevné boty. (v dražším provedení kloubové)
VELIKOST BOT
Univerzální tabulka velikostí bohužel neexistuje, přibližná tabulka viz níže. Bohužel v praxi je to tak že každý výrobce má jiný tvar, šířku a délku boty, dokonce někdy i od jednoho výrobce se to liší u každého modelu, někdy je rozdíl i o jednu či dvě velikosti.
Pokud si obuv objednáváte přes eshop, doporučujeme připojit poznámku s délkou chodidla.
Tím minimalizujete možný omyl a vyhnete se zdlouhavému vyměňování zakoupené obuvi.