VÁŽENÍ ZÁKAZNÍCI, V PONDĚLÍ 17.11.2025 BUDE PRODEJNA UZAVŘENA Z DŮVODU STÁTNÍHO SVÁTKU. DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ. TÝM MOTO-UFO.cz
Integrální motocyklová přilba z termoplastického materiálu.
Standardní výbava:
Příprava pro Pinlock® Fog City FCG002 (lens Pinlock® Fog City FCG002 není součástí balení)
Kouřový sluneční štít proti sluníčku
2 horní ventilační otvory
Ventilace na bradě
Mikrometrický upínací systém
Odnímatelný ochranný kryt dechu
Ochrana proti větru
Odnímatelná a pratelná vnitřní výstelka
Homologace ECE22.06
Váha: 1600+-50gr.
| BARVA | Černá, Šedá, Červená |
| Výrobce | KAPPA |

Kupujete svou první helmu na motorku a nevíte, jakou?
První a nejdůležitější výbavou každého řidiče motorky je ochranná helma. Možná si říkáte: „Jednoduše ji v obchodě nasadím, zaplatím a jedu, nebo objednám přes internet podle tabulky velikostí.“ Jenže tak snadné to bohužel není. Špatně zvolený typ a velikost helmy je poměrně častá chyba, která může být pro vás nejen nepříjemná při jízdě, ale i životu nebezpečná.
Nejpoužívanější typy helem podle typu motorky
Skútry – nejčastěji se používají otevřené helmy s plexi, případně výklopné nebo překlopné.
Silniční motorky – nejčastěji se používají integrální helmy, případně výklopné nebo překlopné.
Závodní silniční motorky – nejčastěji se používají integrální helmy bez sluneční clony a se zapínáním na DD kroužky.
Cestovní motorky – nejčastěji se používají výklopné, překlopné, občas i integrální helmy, nebo cestovní enduro helmy s kšiltem a plexisklem.
Choppery, cruisery – nejčastěji se používají otevřené helmy s plexi nebo bez plexi, případně výklopné, překlopné či integrální.
Hobby motokros, enduro, supermoto motorky – nejčastěji se používají motokrosové helmy s kšiltem, bez plexi. K motokrosovým helmám se pro ochranu očí používají speciální MX brýle.
Závodní motokros, enduro, supermoto motorky – nejčastěji se používají motokrosové helmy s kšiltem a se zapínáním na DD kroužky, bez plexi. K motokrosovým helmám se pro ochranu očí používají speciální MX brýle.
Čtyřkolky (nezávodní použití) – nejčastěji se používají výklopné, překlopné, občas i integrální helmy, nebo cestovní enduro helmy s kšiltem a plexisklem.
Homologace přileb na motorku
Každá helma určená pro silniční provoz nebo závody musí mít platnou homologaci. Ta zaručuje, že helma splňuje základní bezpečnostní normy. V EU platí homologace ECE – dříve ECE 22-05, nově od roku 2024 přísnější homologace ECE 22-06. Označení najdete na štítku nejčastěji u zapínacího pásku, které v případě ECE 22-05 začíná číslicemi 05. Písmena označují typ helmy: J = Jet (otevřená), P = Protect (integrální).
Pozor – číslo v kroužku není číslo homologace, ale kód země (např. E4 = Nizozemsko). V České republice není zkušebna pro testování motocyklových helem, a tak přebíráme veškeré homologace z ostatních evropských zemí.
Jak vybrat správnou velikost helmy na motorku?
Velikost je nejdůležitější parametr při výběru helmy. I ta nejkvalitnější a nejdražší helma vám při jízdě „nafackuje“, bude-li velká. A věřte, že příliš malá helma vás bude po chvíli nepříjemně tlačit, případně vás z ní bude bolet hlava. První orientací při volbě velikosti je obvod hlavy. Ten si nejlépe změříte krejčovským metrem. Měřte obvod přes čelo nad obočím, těsně nad ušima. V podstatě všichni výrobci se shodují na následujících rozměrech velikostí v tabulce níže. Bohužel v praxi je to tak, že každý výrobce má jiné skořepiny a také jiné vnitřní polstry. U každého výrobce, dokonce někdy i u jednotlivých modelů, sedí každá přilba jinak – rozdíl může být i o jednu velikost. Proto doporučujeme vždy osobně na prodejně helmu vyzkoušet!
Jak má správně sedět moto helma?
Vybranou helmu chyťte za pásky a nasaďte na hlavu. Je dobré, když helma klade mírný odpor při nasazování (může být i užší vstup). Takto tvarovaná vnější skořepina bude dobře držet při případném pádu a při vyšších rychlostech bude stabilnější. Po usazení helmy na hlavu musíte mít pocit, že vás plně obepíná (obvod hlavy, tváře) asi jako zimní kulich/čepice. Ideálně by měla být nová helma na první pocit spíše menší než volná. V žádném případě však nesmí nikde bodově tlačit, nesmí být cítit bolest v oblasti spánků ani tlak hrany průzoru na čele. V takovém případě je helma malá a mohla by vás po určité době bolet hlava. Pokud máte pocit, že je helma pohodlná a tlak cítíte pouze v určitém místě (např. shora), je helma naopak velká. Mějte na paměti, že každá nová helma je z výroby pravidelná, zatímco každá hlava má trochu jiný tvar. Po velmi krátké době používání se interiér přizpůsobí a vytvaruje podle vaší hlavy. Helma pak bude volněji a pohodlněji sedět. Proto kupujte helmu spíše těsnější! Pokud se vám nová helma velmi dobře nasazuje a je od začátku velmi pohodlná až volnější, bude s největší pravděpodobností za jízdy hlučná a nestabilní.
Kdy je potřeba vyměnit helmu?
Je to mnohdy diskutované téma, ale až na výjimky je možné tvrdit, že termoplastovou (ABS, polymer atd.) helmu je dobré měnit každé 3 roky. Helmy z materiálů jako carbon, lexan nebo fiberglass nestárnou tak rychle jako plasty a je dobré je měnit cca po 5 letech – a to za předpokladu, že je používáte jen vy. Nikdy helmu nepůjčujte – interiér je vytvarován na vaši hlavu. Jiná hlava tvaruje výplň jinak, tudíž zvětšuje volný prostor a zkracuje tím životnost a hlavně bezpečnost. Po pádu helmu vždy vyměňte! I když jsou na skořepině jen drobné škrábance, vnitřní výplň může být v místě nárazu deformovaná a nemusí plnit svou ochrannou funkci.

(Tento návod má pouze informativní charakter. Používáte jej na vlastní odpovědnost. Autor nenese odpovědnost za jakékoli škody vzniklé jeho použitím.)